CLUB DE RUNNING

CLUB DE RUNNING header

CLUB DE RUNNING

Running és una paraula anglesa que es refereix a l’activitat de córrer. El concepte pot vincular-se a les competències d’atletisme o a la pràctica recreativa. El running és una activitat que va guanyar molts adeptes en els últims anys. A més de la conscienciació de la gent sobre la importància de practicar esports, aquesta disciplina s’associa a la possibilitat de reduir l’estrès, un element gairebé sempre present en la vida moderna.

Cal destacar, d’altra banda, que és una activitat que no requereix grans inversions econòmiques. En el seu nivell més bàsic, arriba amb sortir a córrer a l’aire lliure, ja sigui en un parc, pel carrer, a la platja, etc. Els que volen practicar aquest esport de manera competitiva solen invertir en calçat, roba esportiva, cronòmetres i altres elements, encara que en general l’equipament resulta accessible en comparació amb altres esports.

Tot i que no hi ha límit d’edat per practicar-ho, ni és necessari tenir una gran capacitat atlètica, és recomanable visitar a un metge abans de sortir a córrer. El professional indicarà la realització de diferents estudis (com un electrocardiograma, entre altres) per determinar si la persona està preparada per sotmetre el seu organisme a l’esforç que implica aquesta activitat. Els que practiquen sense una avaluació clínica prèvia, poden patir problemes de salut, és pel que sempre recomanem una prova d’esforç a l’any.

A més de l’assessorament per part d’un metge, el running requereix un pla d’acció ben definit i la força de voluntat com per fer-ho. En aquest sentit, no es diferencia d’altres pràctiques esportives. No obstant això, molt sovint la gent passa per alt aquests punts fonamentals i surt a córrer sense preparació, convençuda que d’aquesta manera el seu estat físic millorarà dràsticament.

Consells útils per a practicar running:

  1. Es recomana alternar la distància, la ruta i el ritme cada dia, perquè el cos tingui l’oportunitat de posar a prova totes les seves capacitats. Tot i ser una activitat aparentment simple, el running pot beneficiar en molts aspectes, per la qual cosa no s’ha de fer de manera automàtica i monòtona.
  2. El cos necessita descans entre períodes de pràctica, ja que això és també una part integral de l’entrenament esportiu. Per aquesta raó, s’aconsella alternar diverses disciplines en lloc de fer una sola cada dia.
  3. Controlar l’augment de distància d’una setmana a una altra, evitant sempre els extrems, ja que poden repercutir negativament en la nostra salut i fer malbé tot el nostre esforç. Lloc en nombres, mai s’ha d’incrementar més d’un 10% per setmana.
  4. Aprendre a modificar el ritme per augmentar la resistència. La velocitat s’ha d’incrementar de manera mesura i mantenir-se constant en cada fase de la pràctica. Un dels errors més comuns és començar massa ràpid, la qual cosa resulta en un esgotament prematur.
  5. Recordar els exercicis d’estirament després de cada sessió, encara si això implica córrer uns minuts a faltar. Deixar-los passar pot comportar lesions.
  6. Treballar la musculatura perquè els músculs evolucionin al mateix nivell que el sistema cardiovascular.

Apunta’t a les nostres classes de Running!

  • Entrada puntual: 5.50 €
  • Preu mensual: 18 €

Leave A Comment

Darreres Noticies

 

Galeries

 

Col·laboradors

 

Consulta aquí qui son els nostres col·laboradors.

Gestió

 
lleure ajuntament
1º Open Surf Barcelona